17 Aralık 2007 Pazartesi

Sümbüllüzade Vehbi Efendi - Mükafat Şiiri

Sümbüllüzade Vehbi Efendi - Mükafat Şiiri
Mükafat
Azm-u hamam edelim, sürtüştürem ben sana,
Kese ile sabunu, rahat etsin cism-u can.

Lal-u sarap içurem ve ıslatıp geçirem,
Parmağına yüzüğü, hatem-i zer drahsan.

Eğil eğil sokayim, iki tutam az midir?
Lale ile sümbülü kakiline nevcivan.

Diz çökerek önüne ilik ilik akıtam,
Bir gümüş ibrik ile destine ab-i revan.

Salinarak giderken arkandan ben sokayım,
Ard eteğin beline, olmasın çamur aman.

Kulaklarından tutam, dibine kadar sokam,
Sahtiyenden çizmeyi, olasın yola revan.

Oyle bir sokayım ki, kalmasın dışarda hiç,
Düşmanın bağrına, hancerimi nagehan.

Eğer arzu edersen, ben ağzına vereyim,
Yeter ki sen kulundan lokum iste her zaman.

Herkese vermektesin, bir de bana versene,
Avuc avuc altını, olsun kulun saduman.

Sen her zaman gelesin, ben Vehbi'ye veresin,
Esselamun aleykum ve aleykumesselam.

Hiç yorum yok: